23.4.13

Aku terfikir sejenak..

Assalamualaikum...


Subhanallah, Aku mencintainya Ya allah..

Suatu hari, aku membuat keputusan yang bukan datangnya dari hati, tapi kerna belas kasihan yang ada dalam diri atas jasa yang dilakukannya aku terpaksa putuskan jua keputusan yang sebegini. Akan tetapi, aku sedar betapa pentingnya agama untuk diukur dalam sesuatu perhubungan. Aku buntu. Buntu dengan keputusan yang dibuat. Aku serba salah. Aku sebenarnya jatuh cinta dengan seseorang yang ada agama dalam dirinya. Aku jatuh cinta kerna agama yang ada dalam dirinya. Ya Allah, mungkin terlalu awal untukku meluahkan perasaan sebegini rupa. Tetapi kerna agama yang ada dalam dirinya aku percaya yang rasa sayang ini hadir kerna keizinan dari-Mu. Andai solat istikharah dapat memberi jawapan dan keputusan buatku, akan kulaksanakan.

Ya Allah, aku bersyukur kerna dikurniakan perasaan cintakan dia kerna agama yang ada dalam dirinya agar diri ini dapat dibimbing oleh insan yang utamakan agama. Tiba-tiba aku terkenang dikau yang pernah hadir dalam hidup ini. Betapa bertuahnya diri ini dapat mengenalimu walaupun hanya sebentar. Kerna sebentar itulah banyak yang aku pelajari darimu. Terima kasih sebab pernah wujud dalam hati ini.



"..Awak, andai benar awak adalah jodohku suatu hari nanti, betapa bersyukurnya diri ini. InsyaAllah...."

No comments: