15.3.12

" Garang , bikin stress bagai nak gila "

Assalamualaikum ^^


Kalau nak diceritakan , fuh ! Rasa nak cungkil-cungkil bijik mata . Tension tahap kesabaran terbatas . " eh , kenapa pulak aku cakap macam ni kan ? "... Sebenarnya , entry sebelum ni pun aku dah ceritakan tentang aku sambung stadi ke peringkat degree . Mula-mula memang eksaited kemain lagi nak pergi . Bila sehari lagi tinggal nak terbang ke seberang Laut China Selatan , hati bagaikan rapuh , gundah gelana . Tak keruan . Tidur tak lena ,  makan tak kenyanggg . 


Fuhh ! Hati lega bila dah tengok real keadaan kat U ni . Kawan-kawan semua okey . Roomate pun okey . Alhamdulillah . 

Tapi kannnn ...

Sumber : GOOGLE

Tengok gambar pun dah faham kan . Hidup sebagai student degree ni tak macam student diploma dulu-dulu . Dulu boleh rilek-rilek lagi . Tapi kalau sekarang , " .. takde main suap-suap ko telan ... " Stress memanjang !


Degree , ko cari sendiri , berdikari . Usaha kena lebih .

Actually aku nak cerita tentang seorang lecturer aku ni . Memang cukup bangang sekali dengan lecturer ni . Kalau tiap kali kelas lecturer ni je semua mesti dah ready nak stadi dalam kelas. Datang kelas pun sejam awal . Pergghhh ! Memang terbaik ! Tu pun kerana terpaksa , tiada kerelaan hati .


Tapi kan .... perasaan bila menunggu lecturer tu nak masok kelas dah macam perasaan orang nak kena hukum pancung dalam penjara . Yeye je kan macam dalam penjara . Sumpah ! Semua student yang dia ajar berfikiran yang sama . 


Ape yang mampu aku cakap just , " ....lecturer ni memang tak siuman . Positive tak siuman ! .. "


Aku tak nak membebel details sangat , nanti kang ade plak yang report dengan lecturer tu . Hmmmm... sabar jelah . Lama-lama nanti lali lah dengan perangai panas baran tak tentu pasal dia tu . Fullstop !.



Sekian, terima kasih daun keladi, lain kali datang lagi ,.

No comments: