14.3.12

Life as student degree

Assalamualaikum ^^


Baru masok minggu yang kedua sebagai seorang student degree. Mula-mula terasa macam nak nangis je. Homesick la katakan. Siap nangis lepas kol mak. Tapi alhamdulillah dah dapat sesuaikan diri dengan cepat kat tempat baru ni. Maklumla dah biasa dudok asrama kan sejak sekolah menengah lagi. Tapi kali ni lain, jaoh terpisah dek Laut China Selatan. Mak aiiihhh...jaoh bebenor bunyikkknyaa.


Syukurla dapat duduk kolej. Tapi awal-awal minggu dah melayang duit macam air mengalir je. Beli barang keperluan asas dah macam beli barang-barang dapur je. +.+


"antara barang-barang keperluan asas yang dibeli sebelum register kolej "

Nasib baik PM berbesar hati bagi free RM200 kat aku. Opppsss ! Baucer RM200 la ! Nasib baik sempat. Dapat gak aku tapau buku sekodi sampai 3 sem akan datang. Haha !


" baucer RM200 aku ! "

Dan...dengan baucer free tu aku beli beberapa buku dekat MPH Midvalley. RM50 je aku habiskan kat MPH tu. RM50 lagi aku belikan alat-alat tulis. Tinggal RM100 lagi belom dihabiskan.


" antara buku-buku yang aku beli guna baucer "

...Pergghh, bukan main lagi buku title ; " Kahwin pada Usia Muda " ...tajuk bukan main lagi. Haishhh. Rasa nak kawen je terus lepas baca *walhal belom baca pun*



Kuliah dah masok minggu yang kedua. First week memang macam budak baru masok sekolah je. Pendiam !. *pendiam la sangat* . Maklumla ramai kawan-kawan baru kan dari pelusook negara Malaysia nih. Masok kelas baru, kawan pun banyak baru. Alhamdulillah semuanya baik-baik belaka. Syukur .


Nak cerita panjang-panjang...banyak sangat perkara menghalang. Update blog ni pun sesaat lepas laptop kena repair. Memang banyak sangat perkara nak cerita ni. Tapi masa tak mengizinkan. InsyaAllah akan meluahkan perasaan dalam masa terdekat dalam blog ni tentang seorang lecturer yang sangat mengundang perasaan !


" pemandangan dari kelas tingkat empat "



Sekian, terima kasih daun keladi, lain kali datang lagi .

No comments: