14.7.12

Cuti semester telah bermula

 Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum 


12.Julai.2012



Dengan ini, tarikh ini, berakhirnya peperiksaan akhir aku sebagai first sem degree. Dan, baru aku tahu betapa mencabarnya degree berbanding dengan diploma. Aku dah buat yang terbaik untuk peperiksaan kali ini. Tapi aku tak yakin dengan keputusannya nanti. Sebab aku terlalu stress memikirkan masalah hingga effect kepada study aku.


Aku cuma mampu untuk bertawakal dan berdoa selepas ini agar mendapat keputusan dengan lulus semua. Hanya itu yang aku inginkan. Ada satu subjek yang aku memang sangat tak yakin. Aku menjadi takut. Takut sangat sangat. Aku harap lulus semua. Itu pun dah okey bagi aku.



13.Julai.2012



Barang semua dah packing dah. Esok pagi aku dah bertolak ke airport LCCT even flight aku pagi ahad. Aku terpaksa sebab aku nak save duit tambang. Aku taknak membazir duit. Sebab tu aku sanggup guna bas uitm sebab free. Aku kesian dengan mak ayah yang selalu bagi duit belanja. Aku sekarang dah cuba untuk belajar berjimat.


Nasib baik ada kawan yang temankan aku. Sama flight dengan aku. Itulah gunanya kawan. Susah senang bersama. Jangan hanya waktu senang ada, waktu susah takda kan..Alhamdulillah, sekarang aku dah mula berubah. Sedikit demi sedikit. Aku mula mendekatkan diri kepada Allah. 


Aku tahu selama ni aku selalu sangat lalai. Alhamdulillah atas hikmah yang berlaku aku mula berubah. Sem depan aku menyewa rumah. First time aku menyewa rumah dan itu akan menjadi satu pengalaman buat aku. Hidup berdikari. Dan semestinya belanja pun akan meningkat. So, aku kena belajar berjimat sebab aku taknak susahkan mak ayah aku.


12.Julai.2012

Hari ni aku jadikan LCCT sebagai rumah aku. Seharian kat LCCT sebab flight pagi ahad. Tambah pulak bas uitm just ade jalan jam 9.oo pagi. Nasib baik ade kawan teman. Pakwe janji nak teman tapi ada hal pulak. Takpelah. Allah yang merancang segalanya. :')


Dan, aku nak rest sebab now dah cukup penat dengan hantar barang ke rumah kawan tadi, menyusahkan roomate pulak tolong hantarkan. Alhamdulillah diperkenalkan dengan roomate yang baik baik. Sejak diploma sampai degree ni semua roomate aku baik baik. Alhamdulillah :')


Zzzzzzz....


No comments: