24.1.13

Where i want to go one day

 Assalamualaikum 




Suatu hari, aku terfikir sejenak, kenapa tidak untuk aku memilih tempat untuk dikunjungi suatu hari nanti, sesuatu tempat yang sangat indah untuk aku pergi. Dan, sewaktu aku melihat cerita "istanbul aku datang", aku terpesona dengan keindahan masjid di Turki. Terus aku tanamkan dalam diri, seandainya Allah mengizinkan, aku ingin menjejakkan kaki ke sana, betapa indahnya rumah Allah yang diukir indah, sejuk mata memandang.


Bulan madu?


Tidak mustahil untuk aku suatu hari nanti memilih untuk melawat masjid-masjid tercantik tak kira dimana jua sebagai tanda kesyukuran "mendirikan masjid". Yes, itu satu impian bagiku. Betapa indahnya apabila dapat menjejakkan kaki ke masjid-masjid yang tersergam indah di seluruh dunia. Andai impian ini menjadi satu kenyataan, Ya Allah, bahagianya dalam hati cuma Allah yang tahu.


Mungkin dengan cara ini dapat mendekatkan diri dengan Allah SWT. Tanda kesyukuran dengan nikmat dunia yang Allah berikan. Saat melihat masjid-masjid yang tersergam indah ini, hati terasa ingin sekali menjejakkan kaki ke sana. Insya-Allah, kalau diizinkan Allah. Amiin.








One day, i hope i can go there even only one place, i'll feel grateful.


No comments: