26.2.12

Laptop selamat seperti sedia kala....Tapiiii..

Assalamualaikum ^^


Hati banyak senang. Setelah kira-kira 2 bulan tak menyentuh laptop , nak menaip pun tangan dah kaku. Satu perkataan ambil masa duapuluhsaat . Siapkan entry kira-kira limajamsetengahsuku . Sangat memalukan. Macam budak baru belajar menaip. Inilah akibatnya bila berjauhan dengan laptop .


Dapat je laptop senyuman tak kering gusi !! Start laptop seperti biasa . Shutdown pun seperti biasa ...

Akan tetapi...


windows xp repair
Sumber : GOOGLE


Maksud gambar di atas ?

Nampak tak tools nak kasi repair tuh ? "window kena repair sebab laptop tak boleh nak shutdown macam biasa dan sebab stuck kat "windows is shutting down" .. Tapi tak jugak shut down shut down . 

So, kesimpulannya untuk membaiki terpaksalah repair window aku ni . Tapi masalahnya sekarang bukan tak pandai repair, PANDAI ! . Cuma cd window aku kosong. Laptop x dapat nak detect. Tunggu esok jelah selongkar cd window abang aku . Muahahahahahahahha *bertanduk*


Korang ingat aku tak pandai repair window sebab aku pompuan kerrr ? Jangan pandang sebelah mata tau . Sambil-sambil tu jugak aku godek-godek You Tube tadi tambahkan skill belajar tentang install, repair, and whatsoever ! Dapat jugak ilmu di dada :')



Sekian , terima kasih daun keladi , lain kali datang lagi :')


No comments: