22.9.12

Assignment : Interview Chinese managing director

 Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum 



Picture : Sumber GOOGLE



Tengok tajuk entry kali ni pun dah nampak macam mencabarkan assignment yang diberikan oleh pensyarah ni. Mula-mula memang tipu kalau aku cakap hati tak memberotak, hati tak tenteram bila dapat assignment ni. Memang tipu kalau aku cakap aku tak rasa tercabar dengan assignment ni. Ya ! Memang aku rasa macam fed up semacam je bila dapat assignment ni. Baru je dapat semalam. Belek-belek sekejap lepas tu tutup sebab tak nak stress sangat. Lepas tu ade perjumpaan dengan lecturer ni untuk briefing tentang assignment ni.


Mula-mula rasa macam,.." Adoi..mana nak cari company chinese dekat selangor and KL ni. Aku bukannya familiar sangat pun dekat sini"......."Adoi...transport pulak macam mane ni?"...."Adoi...dahlah sorang satu company"....."Hmmm...dahlah kene interview chinese managing director"...


dan..bla..bla..bla...bla....



Picture : Sumber GOOGLE


Lepas habis briefing..lepas macam-macam yang terlintas dalam fikiran, terus aku terfikir sejenak..Memang semua kerja pada mulanya kita fikir susah, sebab kita tak pernah mengalaminya lagi. Dan lepas mendapat semangat dan dorongan dari kawan-kawan, aku sedar. Tak ada yang tak susah. Semuanya susah. Tapi bila kita berusaha, pasti akan ada kesenangan di kemudian hari.


Sampai je rumah sewa, terus bukak laptop, bukak note book, belek-belek paper assignment. Memahami setiap yang diarahkan. Dan, akhirnya aku bersemangat balik. Bertambah excited pulak nak pergi interview. 


"Ya Allah, permudahkanlah urusan hambaMu ini. Aamiin"...


Picture : Sumber GOOGLE


Aku terfikir, motivated kan diri sendiri. Kenapa perlu nak risaukan diri sendiri dengan apa yang belum kita mulakan, dengan apa yang kita belum lakukan. Belum mula lagi dah nak putus asa. Jadi, aku buangkan sifat putus asa tu dari dalam diri. Yakin dengan diri sendiri. Aku mampu lakukannya. Aamiin ! :)



Picture : Sumber GOOGLE


...Dan..sebagai pengakhiran entry ni, aku bagi pesanan kepada korang dan juga peringatan kepada diri sendiri, " kenapa perlu nak putus asa terlalu awal sedangkan mula pun belum lagi. Belum cuba belum tahu kan? "...


Aku bangga dapat assignment macam ni. Aku bangga dapat lecturer yang bagi assigment macam ni sebab dapat melatihkan diri dengan orang-orang dalam industri pembinaan. Selain tu jugak dapat melatihkan diri berdikari sebab ni individual assignment. Aku gahkan diri untuk mencari company yang dikehendaki. Aku google. Aku emel ke company tersebut. Aku cuba menghubungi company tersebut. InsyaAllah, pasti akan berjaya.


" Jangan sesekali mudah berputus asa"


No comments: