27.9.12

Permulaan yang indah

 Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum 



Suatu permulaan kalau dimulakan dengan baik pasti akan mendapat keindahan di penghujungnya. Setiap yang kita lakukan pasti akan membuahkan hasil seandainya dilakukan dengan sebaik-baiknya. Kepuasan akan dirasai bila tercapai apa yang diingini. 




Tatkala umat manusia sibuk dengan kerja masing-masing, tergerak rasa hati ingin menaip di malam hari. Menaip menaip menaip dan terus menaip. Sedangkan tertekan mengenangkan kerja yang menimbun. Kerja yang tak sudah-sudah. Kerja yang tak sempat nak disentuh.


Sesungguhnya, Allah berfirman dalam Surah Al-'Asr :

Picture : Sumber GOOGLE


"Demi masa..Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian"...

Kadang-kadang, kita tak sedar betapa bermaknanya masa, betapa pentingnya masa yang kita ada walaupun hanya sesaat. Betapa ruginya kita bila tidak memanfaatkan masa yang ada. Betap ruginya kita bila tidak menghargai masa yang kita ada.


Kadang-kadang, terfikir sejenak..."kenapa tidak aku luangkan masa yang ada dengan  melaksanakan semua kerja yang tertangguh?"..."kenapa tidak aku luangkan masa yang ada dengan sebaik-baiknya"..Kadang-kadang, diri termotivasi. Kadang-kadang juga diri ini terleka.



Alhamdulillah,

Picture : Sumber GOOGLE


Permulaan yang baik pada malam ini. Bermula dengan sedikit demi sedikit. Berusaha untuk mengurangkan beban dengan menyiapkan kerja. Walaupun hanya 80% siap, alhamdulillah kurang sikit beban kerja. Bermula dengan tutorial subjek akaun yang diberikan pada hari ni,....


Picture : Sumber GOOGLE



...kemudian assignment-assignment yang tertangguh....




" Bismillahirrahmanirrahim...semoga urusan dipermudahkan Allah taala. "


No comments: