3.2.13

i love wedding

 Assalamualaikum 

i love wedding very very very much.

Wanita seperti aku, memang tak lepas dari meminati apa yang bakal pengantin idam-idamkan. Wedding. Yes, aku memang suka sangat dengan perkahwinan. Baju pengantin. Flower. Cincin. Shoes. Bilik. Pelamin. Gifts. Beautiful beautiful beautiful. Memang tak dinafikan yang aku boleh jadi obses dengan perkahwinan, dengan persiapan perkahwinan, dengan pelamin, baju pengantin, bungabunga, kasut pengantin. Setiap kali melihat baju pengantin, aku akan rasa tertarik sangat, hinggakan pernah suatu hari waktu jalan bersamasama dengan membe aku, time tu kitorang terserempak dengan butik pengantin, dengan nekad masuk butik tersebut sebab rasa eksaited sangat nak tengok baju pengantin.


Tanpa segan pilu, saat melihat sesuatu baju, dress, mahupun pelamin, pasti terus terlintas difikiran untuk planning wedding aku suatu hari nanti. Oh my, veil, wedding dress, tudung, semuanya selalu terlintas difikiran. Betapa eksaited rasanya bila sebut tentang perkahwinan. Ya, aku tak dapat bayangkan my wedding one day nanti, belum ada calon pun dah planning yang macammacam. Okey, fine. Huhu c"}


Jujur aku katakan, kadangkadang aku terasa cemburu saat melihat merekamereka yang sudah mendirikan rumah tangga, cemburu melihat kegembiraan diraut wajah mereka yang sudah bertemu jodoh, tapi aku percaya saatku akan tiba jua nanti, aku berserah kepada-Nya.


Memang tak dinafikan ramai yang kawen muda zaman sekarang. Tapi perlu difikirkan juga, banyak perkara yang belum dicapai sebelum memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri/suami. Terlebih dahulu, aku nak balas budi mak ayah, senangkan mereka, kukuhkan pendapatan, tunaikan apa yang patut, barulah fikir masa depan sendiri. Entah kenapa aku lebih suka fikirkan kegembiraan orang lain berbanding diri sendiri. Aku sanggup abaikan keperluan diri sendiri agar orang di sekeliling bahagia. Aku tahu, Allah sentiasa membantuku dimana jua nanti. insyaAllah.








1 comment:

Anonymous said...

Hi, I do believe your web site could be having
web browser compatibility issues. Whenever I take a look at your web site in Safari, it
looks fine however when opening in IE, it has some overlapping
issues. I just wanted to provide you with a quick heads up!
Other than that, great website!

My blog - buying a car with bad credit
Here is my weblog ... buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car