23.3.11

H.A.N.D.P.H.O.N.E

Entry paling2 SEMANGAT !
Korang nak tau nape? Aku nak citer ckit nih bukan nak nunjuk2..orang lebih kaya lagi dari aku yang tak seberapa kaya nih….nak tahu pasal ape? H.A.N.D.P.H.O.N.E….atau dikenali sebagai telefon bimbit..hihi…actually..aku nih kan salu suka update barang2 n nak yang aku impikan…apa yang aku impikan aku mesti nak jugak dapat…before tuh aku nak citer satu persatu handphone yang pernah aku guna selama aku hidup nih :) nak diberitahu memang bebanyak la sangat jenos model handphone yang pernah aku pakai sampai sekarang..jom dengar story aku dari A to Z…………
.
.
.
.
.
1)

Sony ericsson z200

Ni la first hp yang aku guna…tu pun hp sis aku yg dye x guna..aku guna la…macam bes..time tu aku memang minat hp lipat..rasa chantek gune…tapi..alangkah malangnya hp tu rosak…lepas tu kene curi ngan orang…..aku pasrah jela…next hp aku mintak ngan abang aku…
.
.
.
.
.
2)

Motorola C380

Korang pernah nengok tak ? hmmmm…mesti la tak kan..hehe..model lama la katakan…handphone nih pun aku guna time aku form 5 dulu..hp nih abang aku yang punya..then aku mintak coz dye dah beli hp baru…tapi time tuh, hp tu kurang sehat ckit.takpe, asalkan ader utk mesej kan :) lepas tuh..habes je pom five..keluar je result spm..mama aku hadiahkan aku handphone baru…
.
.
.
.
.
3)

Nokia 5200

Aku hepi sesangat time tuh dapat handphone baru….ngeeee :) ,mama..thank you ya…cayang mama..aku guna hp nih sampai la aku masuk uitm..then, aku rasa nak tukar hp plak..aku trade in hp nokia aku nih beli baru…hehe..bukan apa, hp ni pun dah kurang sehat ckit..so, trade in la kan…
.
.
.
.
.
4)

Nokia 2730 classic

Hp nih hp kesayangan aku..aku jaga baek2 tau..dalam setahun aku guna hp nih..tiba2 malapetaka menimpa aku..sedih sesangat tau time tuh..nak tau nape? Hp aku kene curi time kat uitm..tu pun tak leh nak salahkan si pencuri tuh..aku sendiri yang cuai sangat..padan muka aku ! :( aku rindu ngan hp aku tuh…lepas tu aku terpaksa beli hp emergency yang aku guna sampai sekarang..tu pun hp murah je aku beli…terpaksa la katakan…
.
.
.
.
5)

Nokia 1100

Old nokia? Nape? Eh..hp ni lama dh sebenarnya..disebabkan hp aku hilang, aku terpaksa beli no baru..time tu tak sempat nak renew no lama..so terpaksa guna 2 no la sekarang..ni hp sampingan aku..tapi sekarang aku dah bagi kat adik aku sbb hp dye rosak…aku kesian..bagi jela…
.
.
.
.
6) 

Nokia 2220s

hape nokia nih yang aku still guna sampai sekalang le...nih hape yg urgent nak beli time hape nokia 2730 classic tuh mghilangkan diri..sedih tau...relakan jela...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
YANG LATEST !
Haaaa…ni yang buat aku nak tersenyum lebar nih…actually lama dah aku nak miliki hp nih..apa bole buat aku tak mampu…memang nak yang lebih upgrade lagi, tapi aku fikir lagi malas la..nak yang murah2 jela..tapi apa yang paling aku suka adalah kaler dye…tu yang penting tujuan aku beli hp nih..ni pun usaha aku sendiri yang beli..nak tunggu orang beli untuk aku bila la nak dapatkan..baek aku usaha sendiri..naseb baek aku pandai saving..so, dapat la nak capai impian aku nih…
Tadaaaaaa….(^___________________^)
.
.
.
.
.
.
.
.

.

nihaaaa...chantek kan? klasik lagi tuh..HAHA..LOL !
(gurau jew la)
ngek !!
papai~~

No comments: