18.12.12

Grateful is everything

 Assalamualaikum 




Syukur alhamdulillah.
Tidak dapat kuungkapkan dengan kata-kata betapa bersyukurnya aku dalam menempuhi dugaan hidup ini walaupun kadang-kadang kesabaran rasa tercabar. Alhamdulillah dapat dielakkan dan diredakan dengan membaca Quran. Sesungguhnya Quran dan aku tak dapat nak dipisahkan kerna kutahu betapa pentingnya Quran untuk menjadi pendamping tatkala menghadapi musibah agar aku dapat mengharungi liku-liku hidup ini dengan tabah. Agar aku dapat bersabar dengan dugaan yang Allah beri. Aku tahu dugaan ini datang kerna sayangnya Allah kepada hambaNya.  Alhamdulillah, syukur nikmat ke hadrat Ilahi atas doa yang diperkenankan oleh Allah.



Thanks Allah for everything i have.
Betapa sukarnya mengharungi liku-liku hidup sejak dua tiga minggu ini yang dipenuhi dengan hal-hal keduniaan. Akan tetapi, kewajipan kepada Allah tidak diabaikan kerna kutahu hanya kewajipan itu yang dapat menyempurnakan hidupku sebagai muslim. Thanks Allah for everything that i have. Alhamdulillah bersyukur dengan kehidupan yang Allah beri sekarang dengan insan-insan yang banyak membantu.





Thanks Allah.






No comments: