17.12.12

Saudara

 Assalamualaikum 


Agak lama rasanya aku tak pergi ke kuliah agama, ceramah agama, mahupun forum dan yang sewaktu dengannya. Kalau kat sekolah agama dulu memang selalu sangat dengar ceramah agama. Tapi sekarang memang tak berpeluang langsung. Bukannya taknak pergi, niat tu memang ade, memang rindu sangat. Cuma takde kesempatan. Teman pun takde. Kalau ade yang nak ajak aku memang ON je. Sebab kadang-kadang kita sebagai manusia ni perlukan nasihat dan ilmu agama agar tak lalai dengan hal dunia. Memang tak dinafikan aku manusia yang cepat lalai dengan hal dunia sedangkan akhirat itu penting.




Dr. Juanda Jaya, Mufti Perlis.
Mungkin korang kenal. Mungkin korang tak kenal. Tapi yang pasti aku cukup kenal sebab sepupu aku. Tak kisahlah sepupu ke, keluarga ke,..tapi aku cukup bangga tengok kejayaan abang Juanda sekarang. Sana sini dia pergi. Kalau balik kampung apatah lagi, berebut je orang nak dia bagi ceramah, ucapan bagai. Tapi aku sendiri yang tak pernah nak berkesempatan hadir ke majlis ilmu dia. Huhu.



"Pertemuan dengan Perdana Menteri Palestine, Dr Ismail Haniyeh di Bandar Gaza"


Bila tengok gambar ni, then fikir balik kalau kat kampung terasa bersama dengan orang-orang ternama pulak *memang ternama pun*. Bukan ape, kalau jumpa sepupu/keluarga kita rasa macam dah biasa kan even diorang dah jadi mufti ke..dato' ke...Memang tak dinafikan, ade jugak rasa kekok sikit 0.01% lah bila cousin aku balik kampung sebab for sure kalau diorang ni balik kampung rumah aku yang jadi port. Hehe. Memang meriah rumah kalau diorang datang rumah. Mak ayah yang paling eksaited kemain nak prepare makanan yang sedap-sedap untuk diorang *makanan traditional kampung je*. Aku pulak jadi tukang masak dua puluh empat jam kat dapur. Anyway, aku happy kalau cousin cousin aku ni balik kampung, meriah rumah dibuatnye :)



Apa-apa pun, story tamat disini. Till then!


No comments: