11.5.11

Short story for today

seperti biasa aku turun kerja seawal jam 6 petang pagi..lepas subuh okeh..tapi beberapa saat lepas subuh la..hehe..crane piling dah masok 3 hari rosak hari ni...then aku merayau-rayau pusing site sebab dah xde keje..aku lepak melepak ngan general workers..then, lepak lagi dengan pacik Awang a.k.a storekeeper kat site..

petang plak lepak lagi dgn pacik awang & kak julia a.k.a marketing..jam 2.30 ptg ade org datang site nak tengok rumah..then ade orang jual menjual..kak julia pun belanja minum cola petang2..pastuh dapat tahu crane piling sudah OK jam 3.30 ptg di saat mentari terik menyinari langit..aku bergegas dengan super power HONDA memecut ke tapak projek..record piling seperti biasa di bawah sinaran cahaya matahari yang menyinari kulit ku yang sudah hitam...

tiba-tiba....

GEDEBUK !!

ku toleh..rupa-rupanya tauke crane piling ribes hilux merah dye langgar HONDA aku..aku buat slumber sebab tengah kusyuk merekod piling...tauke crane pun beredar dengan slumbernya..pekerja tauke piling pun menjenguk HONDA ku...ku toleh sekali lagi...seperti tidak ada apa2 yang berlaku terhadap HONDA ku...lepas tu..ku toleh sekali lagi dan sekali lagi..pacik tu tunjuk huruf Q ngan aku..rupa-rupanya no. plet HONDA ku terpatah...OK, mukaku masih slumber..pacik pun trus kol tauke tuh bgitau hal yang sebenar...

aku lega...

jam 5 petang waktu untuk balik..ku tunggu beberapa saat, tauke piling pun sampai untuk bertanggungjawab terhadap HONDA ku itu...okeh, tauke janji esok nak repair baru dan dalam amsa yang sama tauke cakap nak beli NO TOTO no plet HONDA ku..HAHA :) sempat jugak ye tauke....aku pun beredar dengan hati yang lega...

dalam perjalanan...

drive..drive...drive..
pastu aku terperasan ade sebuak kete arnab kancil kalau tak silap la bagi isyarat lampu..kalau org bagi isyarat camtuh maknanya ade polis buat roadblock..aku pun terkesima sebentar wlaupun tgh drive..ape tak nye..no plet dah hilang satu hruf..mesti la menggelabah kan...kot2 nanti aku kene saman plak..

mataku trus melihat kehadapan..melihat sekujur dua tubuh tengah buat roadblock...polis mukah ni mmg rajin buat roadblock kalau korang nak tahu...aku mula memperlahankan HONDA ku..

aku lega...

nak tahu kenapa?

sebab polis time tuh tgh sebok menyaman sebuah kete..HAHA..aku lalu jela dengan slumbernya..buat muka tak bersalah..aku memang tak salah pun..hehe..

tu je yang aku nak story...

that's true story for today...

bye2 !

nantikan entry aku yang berTITLE : Alam perkahwinan saat bahagia :) ok ?

No comments: