7.11.12

Lawatan sambil ponteng kelas.

 Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum  Assalamualaikum 



06.11.12, Tuesday

Seharian dari jam 9 pagi sampai jam 9 malam pergi lawatan sambil ponteng kelas sambil jalan-jalan cuci mata ke banyak destinasi. Perjalanan yang cukup mencabar dengan main redah jalan even tak tahu jalan cuma berpandukan google map dan signboard. Perjalanan yang sungguh menyesatkan pada mulanya tetapi berjaya jugak sampai ke destinasi tepat pada masanya jam 11 pagi. Mengambil masa 2 jam untuk sampai ke destinasi. Almaklumlah budak sarawak kan. =.="




Perjalanan yang agak jauh untuk mencari bangunan Ministry of Energy and Water, Putrajaya. Even tersesat sekejap, akhirnya sampai jugak berkat usaha bertanya makcik2 dan pakcik2. Bak kata orang, "malu bertanya sesat jalan". hihi...




Okeyyy, fine! Honestly this is the first time i'm here okeyy. Kesian kan? Huhu...





Sampai ke destinasi yang hendak dituju untuk membuat case study about intelligent building. Nasib baik sampai-sampai je dilayan dengan baik dan sir yang incharge kitorang pun bagi kerjasama yang sepenuhnya 100% okeyyy!




Okeyy fine sempat lagi bergambar waktu tour around the building tu =.="





Antara gelagat-gelagat kitorang waktu site visit ni. Memang best tour around building ni, banyak information yang kitorang dapat even terpaksa ponteng kelas seharian tapi information semua ni dah ibarat kitorang pergi ke kelas. Yelah sangat kan?




Doing our "intelligent building" assignment at Ministry of Energy and Water yesterday at the same time having a short perkenalan dengan Dato' Sebastian Ting as a political secretary to the minister yang sangat peramah orangnya. The important thing is we are Sarawakian okeyy :') Proud to know u Dato'.


Waktu kitorang baru lepas visit area luar lobi pintu utama. And then after we all masuk semula, terserempak pulak dengan Dato' Sebastian dan Encik Faiz pun memperkenalkan kitorang dengan Dato' yang kebetulan jugak at the same time kitorang semua orang Sarawak. Memang kebetulan betul. Perkenalan yang sekejap ni pun dah cukup dihargai. Bukan senang nak jumpa orang-orang berkerjaya macam ni kan?



Okeyy abaikan dalam toilet pun sempat nak bergambar.



Gambargraper! Pleasee..pleasee..pleaseee....i'm not ready yet. One more..one more..!! Hehe :))




Selepas kepenatan yang agak sedikit mengelilingi bangunan ni kitorang pun balik ke office Encik Faiz untuk survey drawing pulak. Waktu ni kitorang ditinggalkan berempat sebab lunch hour. Memang agak-agak gila sedikitlah. Souvenir ni kitorang nak bagi kat Encik Faiz sebab sanggup luangkan masa dengan kitorang. 




Cermin depan lif pun sempat nak bergamabar jugak =.="



Inilah Encik Faiz yang bersusah payah bantu kitorang, bawak kitorang tour around the building, bagi maklumat yang secukupnya.  Sorry Cassandra anda tidak ada dalam gambar sebab menjadi gambargraper. Hehe :p






Dan selepas berhempas pulas membuat case study, kitorang pun pergi melencongkan diri ke Sunway Piramid sebab alang-alang dah menyewa kereta setengah hari. So, manfaatkan dengan sebaik-baiknya.





Gelagat-gelagat wanita-wanita yang pergi window shopping tetapi akhirnya kecundang jua. Nasib baik iman aku kuat lagi tak tergugat dengan godaan-godaan di Sunway ni. Huhu..




Dan sangat bertuah rasanya waktu kitorang nak balik diorang bagi cenderamata yang comel-comel ni. Hehe..bertuah betol!





Dannn....sebagai selingan...dapat jugak aku makan buah dabai even rezeki hanya sedikit, syukur alhamdulillah dapat merasa buah dabai ni yang diterbangkan khas dari sarawak. hehe...




Dannnnn jugak...rezeki dapat makan lemang semalam..hehe..sedappp hingga menjilat pinggan. Thanks kawan ! :)


First time ponteng kelas gara-gara terpaksa untuk menyiapkan assignment even dengar-dengar cerita lecturer pagi tu agak marah sebab banyak yang escape. Apa boleh buat, kerja ni terpaksa jugak disiapkan. Semester ni memang banyak case study yang terpaksa keluar dan menyebabkan duit pun berjalan keluar jugak =.=" k bye!~~



No comments: