23.11.12

Suatu masa berlalu

Bismillahirrahmanirrahim.....

 Assalamualaikum 


♥سبحان الله ♥ والحمد لله ♥ ولا اله الا الله ♥ والله اكبر♥



Aku bagaikan terbangun dari mimpi yang indah setelah beberapa minggu masa dihabiskan dengan assignment, satu persatu kerja disempurnakan dengan izin Allah. Alhamdulillah, bersyukur doa diperkenan dipermudahkan segala urusan di dunia ini. Kadang-kadang, kita terleka dengan hal dunia dan terlupa bahawa akhirat itu penting. Namun, solat diutamakan agar hidup sentiasa diredhai oleh Allah.

Suara merdu mp3 yang memainkan surah-surah sentiasa menjadi peneman tatkala hati terasa sunyi dan sepi. Tidak pernah kuterasa kesunyian dalam kehidupan ini kerna kutahu Allah sentiasa bersama kita. Namun, kehidupan di dunia ini kutempuh dengan penuh kesabaran dan ketabahan. Masa yang diberi aku manfaatkan dengan sebaiknya. 

Mempunyai sahabat-sahabat yang baik seperti mereka menjadi kelebihan buatku. Andai sekalipun perkenalan kita hanya mengambil masa yang singkat, amat bererti untuk aku kerna kalian sahabat yang sangat baik.





Syukur alhamdulillah Allah datangkan mereka kepadaku untuk menjadi sahabat yang memahami dan saling tolong-menolong.  Andai kita semua berpisah suatu hari nanti ingatlah bahawa daku sayang korang semua. Kenangan kita bersama tidak akan dilupakan. Andai setahun lagi masa yang kita ada, akan dimanfaatkan bersama-sama. Insya Allah.



No comments: