21.4.12

Sunyi sepi mewujudkan kesedihan T_T

Assalamualaikum T_T



Makin berlalu masa, makin sunyi terasa. Tiba tiba air mata mengalir tanpa sedar. Suara suara manusia tidak kedengaran lagi. Bunyi kereta lalu lalang makin sukar didengari. menunujukkan yang aku keseorangan tanpa gelak ketawa riang. Hanya kesedihan menyelubungi diri. 


Dalam kesedihan teringat dengan suasana di kampung. Tatkala kawan kawan semua keriangan berada di rumah masing masing. Tapi, aku ? Hanya keseorangan dengan suasana yang sunyi sepi. Tambahan pula di saat keramaian Pesta Kaul di Mukah, tempat aku dibesarkan. Hanya mampu mendengar keriuhan melalui kata kata yang di post dalam facebook.


Ya Allah, mampukah aku keseorangan selama seminggu ini ? Tanpa teman, tanpa keriuhan. Hanya kesedihan yang aku alami, hanya aku yang tahu. Tatkala aku nampak riang di wajah, tetapi, di sudut hati betapa sedihnya keseorangan :'(


No comments: