2.10.11

Tips : Sihat Tubuh Badan


Malam2 macam neyy memang best nak update blog. Dengan suasana yang sunyi sepi. Tenteram. Bunyi bising pun takda. Tapi kadang2 menakutkan. Dengan kerajinan yang ada sekarang neyy..aku nak kongsi dengan korang semua bagaimana cara nak sihat macam aku. Agak sihatlah jugak okeyy..aku ni jarang nak sakit, syukur alhamdulillah sebab aku masih dikurniakan tubuh badan yang sihat. Dalam setahun boleyy dikira kot aku demam, or dalam setahun tu aku tak demam. Betol. Aku citer betol ni. 

Sebab tu lah kalau membe2 aku tengok aku demam, mesti diorang cakap macam neyy, " 1st time aku tengok ko sakit, selalunya ceria je ko ni kan " ... Aku punn bersyukur jugak kalau aku sakit. Nanti kalau tak sakit orang cakap aku tak normal pulak kann. Bak kata orang, sakit tu bagus sebab boleyy menghapuskan dosa2 kecil kiter. InsyaAllah. Amin. 

Even korang sihat pun, mestilah ambik langkah berjaga-jaga dari awal lagi. Takkan la bila tubuh badan dah tak sihat baru nak cari itu, cari ini, berubat ke situ, berubat ke sini. Penjagaan tubuh badan ni ada banyak cara. Seperti yang aku amalkan selalu ni, untuk dapatkan kekuatan tulang dari usia muda macam ni, aku amalkan minum Susu Anlene perisa Coklat. Mesti ramaikan yang tak suker minum susu. Sedap. Bagus untuk kesihatan. Mesti korang ingat Susu Anlene ni khas untuk orang2 tua jerr kan. Korang silap ! Susu Anlene neyy tertera benderang kat label depan tu tulis untuk golongan peringkat umur dari 19 tahun. Mana da untuk orang tua jerr.

Dari usia muda macam ni lah kita digalakkan untuk mengambil kalsium yang mencukupi untuk tulang. Susu Anlene ni bagus, terutamanya untuk student. Korang menghadap laptop 24 jam tak rasa sakit ke tulang belakang korang ? Korang jalan 24 jam tak rasa penat ke ? Kalau tidur tak kene dengan selesa, mesti rasa sakit tulang belakang kan ? Alahhh...jangan nak mentipu aku. Aku dah alami semua tu. So, bagi menguatkan tulang dan mengambil kalsium yang mencukupi untuk tulang, aku amalkan pengambilan Susu Anlene ni.



 Anlene berperisa coklat yang aku amalkan :)


Virgin Coconut Oil (VCO)

VCO ni memang terhangat di pasaran sekarang dan korang semua mesti tahu kan. VCO ni bagus untuk kesihatan dari segi luaran dan dalaman. Aku dah amalkan VCO ni hampir setengah tahun. Alhamdulillah senggugut dah tak menyerang aku lagi.


Vitamin C Cebion

Vitamin C ni jenis yang soluble dalam air. So, senang la. Korang just letak dalam air mineral @ sejuk @ suam, lepas tu minum. Tak payah takut, rasa air tu macam air mirinda oren je. Sedap. Vitamin C bagus untuk kesihatan. Aku beli vitamin ni kat farmasi. ade 3 botol dalam satu kotak. 1 botol ni ade 10 biji. So, cukup untuk satu bulan sebab makan sekali sehari. Aku dah amalkan 2 bulan vitamin C ni.


Sekian, terima kasih sebab sudi membaca :)

No comments: