3.11.11

Beauty for women

Assalamualaikum :')








okeyy, first sekali vitamin Shaklee yang bagus untuk kesihatan dan kecantikan. jangan ingat hanya dari segi luaran sahaja yang perlu dijaga, kita mesti menjaga dalaman jugak. dari dalaman tubuh kita lah terserlahnya kecantikan luaran kita :') 3 vitamin yang aku tunjukkan di atas neyy amat bagus untuk kecantikan kulit kita. aku baru je amalkan pengambilan vitamin neyy. memang mujarab untuk kulit terutamanya vit E tu.


masker ? yup, dats right. masker neyy murah je RM10. aku beli online sebab aku memang suka shopping online :') masker ni aku guna sekali seminggu je (actually boleyy guna 2 kali seminggu for the limit used). memang superb untuk hilangkan blackhead & whitehead kat muka. aku memang setia dengan masker neyy. masker neyy once korang pakai, time tarik tu memang suka hati bila tgk kuman2 kat muka tertarik sekali. macam neyy....



no original taw aku yang guna. bukan tiruan :') lepas tarik mask tu, cuci je muka dengan air. memang senang hati bila buka mask kat muka.



VCO. yess...virgin coconut oil yang tersangat hangat di pasaran sekarang neyy. aku gunakan vco ni dengan sapukan kat muka sekali sehari sebelom tidur. pagi keesokan harinya baru cuci. memang lembut jadinya. jerawat takut nak timbul. vco ni memang lama dh aku amalkan.



yang ni ahli keluarga kepada masker itam atas tu tadi. ni aku guna sekali seminggu. tu pun ikut mood, kalau nak pakai, pakai..huhu...letak mask ni kat hidung je. best. selesa.


dulu time praktikal memang hitam giler kulit aku jadi kena panas. lepas tu aku guna losyen yesta ni. putih balek dah. losyen ni memang khas untuk memutihkan kulit badan. memang cepat berkesan.


missha BB cream. khas dari korea. sekarang kebanyakan produk yang aku guna dari korea. memang berkesan kat kulit muka aku daripada guna produk yang macam2 tu.semua produk korea sesuai kat muka aku. dan tak menimbulkam masalah langsung. bb cream ni aku guna time nak keluar je. time ada event or whatever. so, lama nak habis ni :')


untuk makeup pulak, aku guna naturactor foundation. memang natural giler muka pakai foundation ni. guna nipis2 je. boleh cover kulit muka yang tak gebu tu jadi gebu. selesa pakai foundation ni. memang foundation terbaik pernah aku pakai. tanak pakai yang lain lagi :')


lepas guna foundation tu, aku pakai bedak ni. nama bedak ni Dodo palgantong powder. natural je. sesuai diguna dgn naturactor foundation. :') tapi pilihlah kod natural okey..sesuai untuk semua kulit :')



perkongsian semata mata...

eh, kejap..antara petua yang aku amalkan, bangun tidur minum air masak dgn selawat 3 kali, time cuci muka pagi2 usap muka dari bawah ke atas 3 kali dgn selawat, tempat tidur di spray dengan febreeze untuk menghilangkan kuman, sebulan sekali cuci tempat tidur (sarung bantal, selimut)..tu je :')


Sekian, terima kasih :)

4 comments:

QmaRidh said...

wah.. cmpur2 produk ek..

sy pernah gak guna ST tp x serasi.. skrg setia ngn mary kay jer..

VCO tue mmg bagus.. :)

sape2 nak VCO, collagen.. jom beli ngn saya.. *promote*

نورزاليخا بنت السعدي said...

sy jenis yg kalau serasi saya pakai, x kesah campu :) asal kena dgn kulit muka..hehe..tapi alhamdulillah sekarang dh okey dh..dah x risau lg...vco best kan :)

QmaRidh said...

okey la tu kalo skin xde mslh sgt..
yup.. VCO + Collagen mmg best! :D

Anonymous said...

Salam. Kt mane ye nk beli yesta n vco ?