8.11.11

Penat " bagai jatuh ditimpa tangga "..

Assalamualaikum :')



penat "bagaikan jatuh ditimpa tangga"....


...begitulah ungkpan yang cukup sesuai menimpa diri aku sejak bodben bikn masalah ditimpa lagi dengan kepenatan bekerja. Fuhh ! memang penat sungguh sampaikan tertidor dari jam 3 petang - 6 petang. nasib baek sempat solat asar. Hmmm...

apa taknya..penat gara gara tolong emak sediakan persiapan untuk menyambut hari raya haji, tambah pulak raya haji kazen dari kuching datang beraya, siapkan makanan untuk tengah hari, terpaksa bangun awal pagi tu *kalau tak matahari dak naek pun masih mata terlelap*

lepas tu pulak, tetiba tiba angin betiup kencang pulak petang raya tu. angin kencang yang menerbangkan atap rumah sepupu aku. angin kencang yang menumbangkan pokok kelapa depan rumah aku hingga mnghancurkan jambatan depan rumah aku. angin kencang yang sangat sangat kencang dan tak pernah aku lihat sepanjang aku hidup. real macam neyy.



jambatan yang dah uzur semakin nazak pulak dahh...


keesokan harinya pulak, ada kenduri tahlil untuk arwah nenek kat rumah kazen. terpaksa lagi merelakan diri bangun awal pagi tu dengan mata yang sungguh susah nak bukak. ahernya terpaksa jugak bangun dengan suara lantang emak memanggil.

tapi...

syukur alhamdulillah...pegi kenduri tahlil tu membuatkan aku bersemangat balek sebab ada banyak makanan . aku dapat makan ketam masak kicap+sos yang memang sedap kalau mak su aku memasak. makan buah durian, makan buah anggur, makan udang, makan ikan,..dan banyak lagi...sedaaappp hingga menjilat jari ketam tuuu...sampai 3 kali trip aku makan. amat menyelerakan. Fuhh !



habis je kenduri, aku balek rumah dengan merempit 0.5 km/ jam. sampai rumah, aku on tibi..terbaring atas sofa sampai tertidur dan hinggakan orang datang ke rumah pun aku tak sedarrr.. malunyaaa....

dan aku pun buat buat tak tahuuuu....terus sambung tidorr layan perasaan kemengantukan yang teramat sangat...





p/s : KLIK SINISINISINISINI untuk menderma, terima kasih :')


Sekian, terima kasih sebab sudi membaca :')



No comments: